Wycieczka szkolna w ramach programu ,,Poznaj Polskę’’

24 listopada 2022r. 30 uczniów z naszej szkoły wraz z opiekunami: p. M. Dąbek, K. Jarmuż – Mazurek oraz p. E. Wiśny, uczestniczyło  w wycieczce do Poznania w ramach przedsięwzięcia Ministra Edukacji i Nauki ,,Poznaj Polskę’’.

Pierwszym punktem wycieczki było zwiedzanie Palmiarni Poznańskiej, która powstała w 1911 roku na terenie ówczesnego Ogrodu Botanicznego. Kolejnym miejscem z listy punktów edukacyjnych było Muzeum Instrumentów Muzycznych, które jest jedyną tego typu placówką w Polsce i jedną z nielicznych w Europie. W Poznańskiem Muzeum działa jedyna w kraju Pracownia Konserwacji Instrumentów Muzycznych (od 1946r.), w której przywracana jest dawna świetność obiektom. Powstają tutaj również kopie i rekonstrukcje instrumentów archeologicznych czy historycznych. Po dużej dawce wiedzy z historii, geografii oraz przyrody uczniowie przenieśli się w kolejne interesujące miejsce, którym był Rynek Starego Miasta. Jest on trzecim największym rynkiem w kraju. W jego skład wchodzi ratusz, który jest perełką renesansu z XVI w. Tuż obok uczniowie mogli zobaczyć jak wygląda pręgierz w postaci słupa przy którym wymierzano kary. Po obu stronach ratusza uczniowie  podziwiali kolorowe domki budnicze z charakterystycznymi podcieniami, były one miejscem handlu rybami, świecami czy solą. Po całym dniu zwiedzania nie mogło zabraknąć ciepłego obiadu na Starym Mieście oraz czasu na zakup pamiątek i zrobienie zdjęć.  

W programie wycieczki znalazło się szereg atrakcji, a uczniowie z zainteresowaniem słuchali swoich przewodników i chętnie brali udział w zorganizowanych atrakcjach, pokazach, spacerach i wyprawach.

Program „Poznaj Polskę” ma na celu uatrakcyjnienie procesu edukacyjnego dzieci i młodzieży poprzez umożliwienie im poznawania Polski, jej środowiska przyrodniczego, tradycji, zabytków kultury i historii oraz osiągnięć polskiej nauki. Przedsięwzięcie wspomogło realizację podstawy programowej w naszej szkole oraz urozmaiciło zajęcia lekcyjne, dzięki czemu nauka nabrała praktycznego wymiaru. Koordynatorem projektu była p. M. Fakirmalowa.